آزادي فلسطين، سنت الهي


تغيير مکان سفارت آمريکا به قدس باعث خشم مردم فلسطين و بسياري از مردم جهان شد. اين اعتراض‌ها با واکنش‌هاي وحشيانه صهيونيستها رو به رو شد که شهادت و مجروح شدن بسياري از فلسطينان را به دنبال داشت. مسوولان کشورمان نيز در اين رابطه واکنشهايي را نشان دادند که برجسته‌ترين آنها، فرمايشات مقام معظم رهبري بود.

در اولين روز از بهار قرآن ماه مبارک رمضان، حسينيه امام خميني(ره) يکپارچه منور به نور کلام خدا بود و قاريان، مناجات‌خوانان و مديحه‌سرايان قرآني به مدت سه ساعت در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي‌محفل انس با قرآن کريم برپا کردند.به گزارش ايسنا، رهبر انقلاب اسلامي‌در اين ديدار يکي از نيازهاي ضروري امروز امت اسلامي‌را لزوم «نزديکي به قرآن و عمل به دستورات آن» دانستند و با تأکيد بر اينکه مشکلات کنوني دنياي اسلام از جمله شرايط تأسف بار فلسطين و جنايات رژيم صهيونيستي بويژه در روزهاي اخير، نتيجه دوري امت اسلامي‌از قرآن است، گفتند: بيت المقدس پايتخت فلسطين است و به توفيق الهي، فلسطين از دست دشمنان خلاص خواهد شد و آمريکا و اذناب آن در قبال حقيقت و سنت الهي هيچ غلطي نمي‌توانند بکنند.حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي لزوم توجه بيشتر به قرآن در همه ابعاد زندگي را خاطر نشان کردند و با اشاره به مصائب و بلاياي دنياي اسلام بويژه شرايط مردم فلسطين، گفتند: در اين چند روز جنايات رژيم خبيث و جعلي صهيونيستي در به شهادت رساندن ده‌ها نفر و زخمي‌کردن هزاران فلسطيني را ديديد. در چنين شرايطي برخي گله مي‌کنند که چرا آمريکا موضع نمي‌گيرد در حالي‌که آمريکا و بسياري از دولتهاي غربي شريک جرم اين جنايات هستند.رهبر انقلاب اسلامي‌با تأکيد بر اينکه بايد امت اسلامي، دولت‌هاي اسلامي‌و حکومت‌هاي اسلامي‌در قبال اين جنايات موضع بگيرند، خاطر نشان کردند: قرآن به ما مي‌گويد بايد در مقابل دشمنان دين و کفار سرسخت باشيد و در ميان خودتان با مهرباني رفتار کنيد، اما اکنون به‌دليل دوري از قرآن، در دنياي اسلام شاهد جنگ و اختلاف ميان مسلمانان و تسليم بودن در مقابل کفار هستيم.حضرت آيت ا... خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه دشمني‌ها با اسلام تمامي‌ندارد، افزودند: اگر امت اسلامي‌به قرآن نزديک شود، همانگونه که قرآن فرموده، بلاشک بر دشمن غلبه خواهند کرد زيرا اين، وعده الهي است.ايشان، تلاوت و جلسات قرآني را مقدمه تدبر در قرآن و فهم و عمل به آن برشمردند و خطاب به جوانان ايراني و انقلابي گفتند: انس و آشنايي خود را با قرآن روزبه‌روز افزايش دهيد زيرا فهم قرآن و عمل به آن، مايه قوت و اقتدار و عزت شما خواهد شد.رهبر انقلاب اسلامي‌در پايان با طلب مغفرت از خداوند متعال براي شهداي روزهاي اخير فلسطين و همچنين با طلب استقامت بيشتر براي مبارزان راه حق، تأکيد کردند: آمريکا و همدستان او در قابل سنت تخلف ناپذير الهي مجبور به شکست و تسليم خواهند بود.

  • نبود وحدت باعث جسارت صهيونيست

در همين رابطه نشست فوق العاده وزيران امور خارجه سازمان همکاري اسلامي‌در استانبول برگزار شد که وزير امور خارجه کشورمان در اين نشست نبود وحدت کشورهاي اسلامي‌را باعث جسارت بخشيدن بيشتر به دشمن صهيونيستي برشمرد.محمد جواد ظريف در اين نشست فوق العاده خطاب به شرکت کنندگان گفت:لازم است ابتدا سخنان خود را با تقدير از دولت ترکيه براي اقدام عاجل در گردهم آوردن ما به منظور رايزني در خصوص وضعيت اسفبار کنوني در فلسطين اشغالي آغاز نمايم. وزير خارجه افزود: کشتار فجيع معترضان صلح طلب فلسطيني در غزه که جنايت جنگي و جنايت عليه بشريت به شمار مي‌آيد، نقطه اوج دور جديدي از اقدامات مخربي است که در طول شش ماه گذشته با هدف سرکوب فلسطينياني که با جسارت خواستار حقوق بنيادين خود بودند، صورت گرفته است. اعلام غيرقانوني رئيس جمهور آمريکا در دسامبر گذشته در خصوص بيت المقدس و اقدام خطرناک وي در اجراي آن تصميم در روز نکبت سرآغاز تراژدي و جسارت بخشيدن به اشغالگران براي مجموعه‌اي از کشتارهايي از روي خونسردي بود که آخرين مورد آن شامل شليک تک تيراندازها به کودکان از پشت سر بود. ظريف در ادامه تاکيد کرد: در سايه کشتار در غزه، جامعه بين المللي در مطالبه براي پايان بخشيدن به معافيت و بخشودگي اين رژيم آپارتايد، وحشي و ياغي محق است. براي سازمان ما امري ضروري است که نداها براي به دست عدالت سپردن عاملان آن را تقويت و تحکيم بخشيم. ما بايد اقدامات مشخصي از جمله مطالبه براي انجام تحقيقات بين المللي شفاف و مستقل و نيز حفاظت بين المللي از فلسطينيان مطابق با حقوق بين المللي بشردوستانه در سطح نظام ملل متحد انجام دهيم. ما همچنين بايد بر شوراي امنيت به منظور پايبندي به مسئوليت اوليه و اصلي خود اعمال فشار نماييم. ما همچنين از تلاش‌هاي فلسطين براي طرح اين موضوع در دادگاه بين المللي کيفري حمايت مي‌کنيم. وزير خارجه گفت: ما بايد با ديگر سازمان‌ها، اکثريت قاطع دولت‌ها، جنبش‌هاي مردمي‌در سرتاسر جهان که مخالف يکجانبه گرايي، روش‌هاي قلدرمابانه و تحقير حقوق بين الملل از سوي آمريکا بوده و نيز اشغالگري و وحشي گري صهيونيست‌ها را محکوم مي‌نمايند، متحد شويم. اگرچه ما از قطعنامه حمايت مي‌کنيم، اما نبايد به مثابه شناسايي موجوديت غيرمشروع صهيونيستي تفسير شود.ظريف در پايان گفت: به رغم گذشته و سرنوشت مشترک و با وجود تمامي‌چالش‌ها و فرصت‌هايي که ما را به هم پيوند زده است، آنچه باعث جسارت بخشيدن بيشتر به دشمن صهيونيست مي‌شود، عدم وحدت و اتحاد ماست. دفاع از قدس شريف از هر زمان ديگري بايد به عنوان نقطه تمرکز ما با هدف اتحاد در راستاي ايجاد امتي قوي به جاي درگير شدن در کشمکش‌هاي بي پايان به شمار آيد.

  • راهپيمايي نمازگزاران

از سوي ديگر نمازگران تهراني بعد از اقامه نماز جمعه با حضور پرشور در راهپيمايي اقدام آمريکا در انتقال سفارت خود به قدس را محکوم کرده و عليه جنايات رژيم صهيونيستي در قدس شعار دادند.به گزارش ايسنا در اولين هفته ماه رمضان پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات مردمي‌عليه اقدام آمريکا در انتقال سفارت خود به قدس و در محکوميت جنايات رژيم صهيونيستي برگزار شد. مردم با سر دادن شعارهايي نظير «شعار روزه‌داران نابودي اسرائيل»، «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آل‌سعود»، «نه سازش نه تسليم نبرد با اسرائيل» اقدام آمريکا و جنايات رژيم صهيونيستي را محکوم کردند.در ادامه تظاهرکنندگان ضمن محکوميت اقدام آمريکا و جنايات رژيم صهيونيستي در بيانيه‌اي اعلام کردند: 70 سال است که ملت فلسطين با دست خالي مي‌جنگد و از سرزمين و مردم خود دفاع مي‌کند. امام بزرگوار ما از همان آغاز نهضت فرياد حمايت از فلسطين را سر داد، آري امروز فلسطين همانند کوه مقاوم ايستاده است و خم به ابرو نمي‌آورد. در برابر اين همه ظلم و جنايت و ناجوانمردي تسليم نمي‌شود. قدرت‌هاي استکباري و سازمان‌هاي وابسته بين‌المللي از يک سو و خائنان داخلي از سوي ديگر حقوق اين ملت شريف را ناديده گرفتند اما وعده قرآن اين است که فلسطين پيروز خواهد شد و اسرائيل نابود مي‌شود.